Kiinteistöliitto-yhteisö etsii hanketyöntekijää kehittämään ikä- ja muistiystävällisyyttä taloyhtiöissä

Julkaistu: 27.11.2023

Kasvava määrä yli 65-vuotiaita asuu erilaisilla asuinalueilla tulevina vuosikymmeninä. Vuoden 2021 lopussa yli 65 vuotiaista 50 % asuinkerros tai rivitaloissa, yli 75 vuotaista vastaava luku oli 54 %. Ikääntyvän väestön osuus tulee lisääntymään tulevaisuudessa. Ikääntyneiden asumistoiveita kartoittaneissa selvityksissä kerrostaloasuminen haluttuna asumisen muotona lisääntyy ikävuosien karttuessa.

Kiinteistöliitto-yhteisö etsii hanketyöntekijää kehittämään Ikä- ja muistiystävällisyyttä taloyhtiöissä. Hankkeen päävastuullisena toteuttajana toimii Kiinteistöliitto Varsinais-Suomi ry. Toimipiste sijaitsee Turussa, mutta tehtävän toimintakenttänä on koko Suomi. Hanketta rahoittavat Ympäristöministeriö ja Kiinteistöyhdistykset.

Tehtävän keskeiset kehittämisteemat
-    Esteettömyys ja turvallisuuskorjaukset ml. hissirakentaminen
-    Turvallisuuden edistäminen yhteisissä tiloissa ja asuintiloissa
-    Yhteisen toiminnan ja yhteisöllisyyden lisääminen
-    Muistiystävällisyyden huomioon ottaminen
-    Muu ikäystävällisyyden lisääminen taloyhtiöissä

Tehtäviisi kuuluvat mm. verkostotyö ja alueellisten yhteistyörakenteiden vahvistaminen sekä rakentaminen, ikääntyvien asumiseen liittyvä neuvonta sekä toimintamallien kehittäminen ja dokumentointi yhteistyössä kumppaneiden kanssa.

Tehtävän hoitamisessa tarvitaan sujuvaa suullista ja kirjallista ilmaisutaitoa sekä nykyaikaisten viestinnän välineiden hallintaa. Arvostamme käytännönläheistä työotetta, matkustusvalmiutta sekä kykyä itsenäiseen työskentelyyn. Tehtävässä menestymisessä auttaa soveltuva sosiaali- tai terveysalan koulutus tai muu hankkeen kehittämisteemoihin sopiva osaaminen. Etua on asunto-osakeyhtiöiden ja kiinteistöalan tuntemuksesta.

Haemme tehtävään henkilöä, joka on motivoitunut osallistumaan ja vaikuttamaan koko kiinteistöalan kehitykseen. Tehtävä on määräaikainen 1.1.2024-31.12.2025.

Lähetä hakemuksesi sekä ansioluettelo ja palkkatoiveesi 10.12.2023 mennessä juuso.kallio@kiinteistoliitto.fi tai Kiinteistöliitto Varsinais-Suomi ry, Puolalankatu 1 D, 4 krs, 20100 Turku

Lisätietoja antaa: Kiinteistöliitto Varsinais-Suomen toiminnanjohtaja Juuso Kallio 050-3307749